Lincoln ün boşluğunu Alex ile doldurmak istiyorlar     16 çocuk pornocusu yakalandı     Meclis 42. maddeyi de kabul etti!     İmam Hatiplere yükselen ilgi    
Kullanıcı Adı       E-mail              Kayit Ol
 Dolar :  YTL  Euro :  YTL
  Ana Sayfa -
Istatistikler -
  Online : 19
  Bugün Tekil : 3084
  Toplam Tekil : 526881
  Toplam Haber : 65894
Dost Siteler -
Flash Oyun Oyna
anschauen
Video indir
donanım-bilgisayar
restorasyon
restorasyon

Kalp krizi riskini azaltan şurup



Öksürük şurubunda kullanılan "enasetilsistein" isimli maddenin kalp krizi riskini azalttığı tespit edildi

Diyarbakır Dicle Üniversitesi(DÜ) Kardiyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Kenan İltimur, öksürük şurubunda bulunan bir maddenin kalp krizi riskini azalttığını tespit etti. Eczanelerde herkesin alabildiği ve reçetesiz satılan şurubu 60 hasta üzerinde deneyen İltimur, bu çalışmasından dolayı Genç Araştırmacılar Ödülü aldı. Yrd. Doç. Dr. İltimur, yaptığı araştırmalar sonucunda öksürük şurubunda kullanılan "enasetilsistein" isimli maddenin kalp krizi riskini azalttığını tespit ettiğini söyledi. Düzenlediği basın toplantısında yaptığı araştırmayı anlatan İltimur, bu tespit için şurubu 60 hasta üzerinde denediğini dile getirdi. Şurubu denediği hastalarda kalp krizi riskinin azaldığının görüldüğünü anlatan İltimur, araştırmalarında kullandıkları enasetilsistein maddenin çoğunlukla günümüzde öksürük şurupları içinde bolca bulunan bir madde olduğunu dile getirdi. İltimur, "Bu madde özellikle piyasada çok bulunan vermidon ve parasetamol ilaçlarının aşırı kullanmasına bağlı zehirlenmelerde kullanılıyor. Öksürüğe bağlı olan ilaçlarda kullanılıyor. Son dönemlerde özellikle anjiyo esnasında meydana gelen böbrek yetersizliğine bağlı durumlarda kullanılmaya başlandı. Orada da çok etkili olduğu göründü. Biz de kalp krizi sonrasında acaba meydana gelen kalp yetersizliğine karşı bu ilacı kullanırsak faydası olur mu diye düşündük. 60 kalp krizi geçiren hastanın 30 una bu ilacı verdik. 30 na ise bu ilacı vermedik. Çeşitli parametrelere baktık. Bu parametreler hem kısa dönemde, hem de ileriki dönemde kalbin fonksiyonlarını değerlendirdik. Bu fonksiyonlar ile 3 cü gün ile 6 ıncı ayı karşılaştırdık ve 3 cü günkü değerlerde aşırı derecede bir farklılık olmasa da 6 ıncı ayda kalp fonksiyonlarının daha iyi olduğunu saptadık. 30 hastanın tümünde kalp fonksiyonlarının düzeldiğini gördük. Hiç bir hastamızda yan etki görülmedi." diye konuştu. İltimur a bu tespiti nedeniyle Uluslararası Kardiyo Vosküler Formokoloji Derneği, Genç Araştırmalar Ödülü verdi. Cihan
2008-02-05

Bu Haber : 16 Defa Okunmustur
 En Çok Okunan Haberler
Hayret, kimse sesini çıkarmadı
Kırık gururlar...
Gerilim, tansiyon kime yarar?
KÖŞK'TE GÜVENLİK KORKUSU MU VAR?..
Halimiz duman
Piyasalar paraların değerinin düşmesini istiyorlar